Alla inlägg under februari 2010

Av kampfiskbloggen - 17 februari 2010 18:49

hej där!


nu blev det väldigt långt mellan uppdateringarna! har haft fullt upp med jobb och familjeliv så det har inte hunnits med helt enkelt. tänkte lägga in en liten uppdatering på hur det går för 3:e kullen. dom är fortfarande små, de skulle ha varit så mycket störrte vid det är laget om jag skött matning och vattenbyten bättre. som det sett ut sista tiden har de fått mat endast en gång om dagen, och då ibland bara torrfoder :( nu är jag på banan igen och försöker mata så mycket som möjligt!


då de växer olika fort har jag delat upp dem i två olika behållare. det är stor skillnad på den minsta och den största, men så blir det ofta tycker jag. vad jag hört och läst på olika ställen så utsöndrar ynglena ett slags serum i vattnet som hindrar syskonen från att växa sig större, allt för att de själva ska bli så stora och vackra som möjligt...vet inte om det stämmer till 100 % men det skulle förklara endel. andra fiskarter som jag fött upp, allt ifrån guppy till malawiciklider, har vuxit i en jämnare takt.


men men, här kommer lite bilder, först en på hur ynglena ser ut idag...









 

som ni ser är det stor skillnad på dom..

och sen lägger jag med en bild på hur det ser ut hemma hos mig idag hos fiskarna. det är så tomt! nu när alla vuxna fiskar har flyttat är det bara fyra små enrummare kvar, en med honor jag vill spara, en med en hane som ska gå i avel och så dessa två med ynglena..men det är skönt, jag vill inte vara en sån samlare som spar bara för att dom är fina. lets face it - dom har det inte skitkul hos mig i sina små lådor, tanken är att dom så fort som möjligt ska ut till sina nya hem med andra fiskar, växter och stoooora fina akvarium :)


ja just det, här är bilden...


/ L     

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards